Hop til hovedindholdet

9430 Nørresundby

Alumnearrangement "På besøg hos Jægersoldaterne" Aalborg

Arrangementsbeskrivelse

AAU Alumni indbyder hermed til en spændende og anderledes dag, hvor du som medlem i AAU Alumni kan få et indblik i og opleve en ellers yderst hemmelig verden.

Dagen byder på mange alsidige og grænseoverskridende oplevelser samt beretninger fra jægersoldater, der til daglig i deres erhvervsmæssige karriere anvender mange af de egenskaber, som de har fået med fra Jægerkorpset.

Der er fokus på emner såsom ledelse under stress, kendskab til personlige grænser og menneskelig adfærd i pressede situationer. Dette er bestemt emner, som også er relevante i erhvervsmæssige sammenhænge.

Foredrag med tidligere jægersoldater

Der vil være foredrag ved Johan De Renouard og Jan Sundvall (NovaPro), som begge er tidligere jægersoldater med en del års erfaring før de skiftede til erhvervslivet. Johan er i dag selvstændig ledelseskonsulent for en række virksomheder og Jan arbejder som udviklingsingeniør i et landets største vindmølleproducenter.

Udover disse foredrag vil der være mulighed for at se nærmere på noget af det avancerede materiale, som jægerkorpset bruger i den daglige tjeneste og operativt på missioner.

Test dig selv - kriller i maven!!

Naturligvis vil der vil også være en række selvtillidsprøver, hvor du kan få lov til at teste dig selv på nogle af de elementer af uddannelsen, som for jægere er en del af den helt almindelige hverdag, men som for den almindelige hverdagsdansker kan give en hel del kriller i maven. For lige at løfte sløret en smule, så involverer udfordringen et tårn... Hvorfor ikke bare springe ud i det?

Alt i alt er der lagt op til en yderst spændende, lærerig og grænseoverskridende dag!

Ansvar

AAU Alumni eller andre af de involverede arrangører påtager sig ikke ansvaret for eventuelle skader, som måtte opstå på dagen. Dette skal ikke forstås som om, at det er farligt at deltage i arrangementet men blot en påmindelse om, at vi skal foretage os noget praktisk, som i worst case eller ved kådhed kan medføre skade. Det vil derfor være op til jer selv at sørge for, at jeres eventuelle fritids- ulykkeforsikring dækker i tilfælde af skade. I afgør naturligvis også selv om I ønsker at deltage i den praktiske del af dagen – men stol på os – det er både udfordrende, sjovt og ikke værd at gå glip af.

Ingen kameraer

Jægerkorpset frabeder sig, at der bliver taget billeder eller filmet uden, at der er givet tilladelse til dette, så lad mobilen, kameraet osv. ligge i lommen eller derhjemme. Der vil være en fotograf til stede, som sørger for dokumentation.

Praktiske detaljer

• Sørg for at have praktisk tøj og fodtøj på, som kan tåle noget aktivitet og måske lidt smuds – med andre ord: ingen høje hæle eller Gucci-tasker
  • Øreringe, ringe og andre synlige smykker kan bedst efterlades hjemme denne dag
  • Medbring eventuelt hårelastik
  • Husk at tjekke vejrudsigten, da vi skal være udenfor noget af dagen

Hvor og hvornår?

Arrangementet finder sted den 14. marts i tidsrummet 8:30 – ca. 16:00 på Flyvestation Aalborg. Nærmere detaljer tilgår efter tilmelding, som er bindende.
Tilmelding skal ske senest i løbet af fredag den 6. marts. 2015.

Brugerbetaling

Prisen for dagen er 100,- pr.deltager. AAU Alumni påtager sig at betale 50 % af udgiften, således, at egenbetalingen beløber sig til kun kr. 50, som opkræves i forbindelse med tilmelding.

Årsagen til at der er brugerbetaling skyldes, at dette er et usponsoreret arrangement og dermed ikke tilknyttet nogen virksomhed, der kan dække udgiften. Desuden er der inkluderet frokost i prisen.

Dagen er arrangeret af frivillige fra Jægerkorpset samt AAU Alumni, og midler tilovers efter betaling af frokost og diverse udgifter til dagen går ubeskåret til Foreningen af Jægere, som er en forening, der støtter både operative og tidligere jægere samt efterladte til mistede jægersoldater.

VIGTIGT: Ved tilmelding bliver du bedt om at anføre CPR.nr. Denne information vil blive slettet efter eventet, men vi skal bruge denne oplysning for at cleare dig i vagten, eftersom vi skal bevæge os i operationelt område i løbet af dagen.

Vi glæder os meget til se dig og håber du er frisk på en udfordring. Der er begrænset med pladser, så ønsker du og dit netværk at deltage, så er det nu.

Vel mødt!

Find vej til arrangementet